تبلیغ 1 اتیه

مختصری از زندگی مایکل پورتر

مختصری از زندگی مایکل پورتر

مایکل پورتر در سال 1947 در آمریکا بدنیا آمد. مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک را از دانشگاه پرینستون و کارشناسی ارشد  مدیریت  ام بی ای (MBA) و دکترای اقتصاد کسب و کار را از دانشگاه هاروارد اخذ کرد. او در تمام مراحل تحصیلی شاگرد نمونه  و برجسته بود.

زندگی نامه و گفت و گوی استیو جابز

زندگی نامه و گفت و گوی استیو جابز

استیو جابز (STEVE JOBS) درسال 1955 در لس‌آنجلس متولد شد. پدرش مکانیک و مادرش حسابدار بود. به‌دلیل نقل مکان خانواده و حضور در منطقه «دره سیلیکون» به شرکت هیولت - پکارد (HP) رفت و آمد می کرد و از حضور در سخنرانیهایی که در آنجا انجام می‌شد، لذت می‌برد. هیولت و پکارد قهرمانان او محسوب می شدند. در آنجا با استیو وزناک آشنا شد و سپس به استخدام HP درآمد.

مهاتما گاندی

مهاتما گاندی

گاندی : «من نمی خواهم به دور خانه ام دیواری بکشم و پنجره هایم را بپوشانم. من دوست دارم تمامی فرهنگ های جهان با آزادی کامل به خانه ام بوزند. اما نمی گذارم زیر پایم را سست کنند. من نمی خواهم در خانه های دیگران مثل یک پرده و گدا زندگی کنم.» این کلام مردی است که برای آنکه سرزمین محبوبش را از مرگ برهاند تلاش فراوان کرد.

اریک برن

اریک برن

دکتر « اریک برن - پدر تحلیل رفتار متقابل » از برجسته ترین و مشهورترین روان پزشکان و پر فروش ترین نویسندگان معاصر است که در سال 1910 در شهر « مونترآل » کانادا متولد شد. او در زمینه ی روان شناسی روابط بین فردی ، نظریه ای تحت عنوان «تحلیل رفتار متقابل » ارائه داد که بسیار مورد توجه قرار گرفت و توسط دیگر روان شناسان ، بسط و گسترش پیدا کرد .

جورج کاسپرهومنز

جورج کاسپرهومنز

به طور مختصر میتوان گفت: جورج هومنز نظریه ی خود را با حمله و انتقاد بر نظریات امیل دورکیم،لوی اشترواس وکارکرد گرایان ساختی ساخته وپرداخته کرده. و از نظریه بی،اف،اسکینر استقبال کرده در واقع نظریه ی اسکینر برای هومنز یک الگو بوده که در نهایت این نظریه مورد انتقاد افرادی چون پیتر بلا و ریچارد امرسون قرار گرفته است.

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی