تبلیغ 1 اتیه

رفتار مصرف کننده در خرید الکترونیکی

رفتار مصرف کننده در خرید الکترونیکی

مقصود از رفتار خرید مصرف کننده رفتار مصرف کنندگان نهایی یعنی افراد و خانواده هایی که کالاها وخدمات را برای مصرف شخصی خریداری می نمایند در هنگام خرید است.

خرید وسواسی

خرید وسواسی

خرید کردن فرایندی است که فقط مرحله عملی را شامل نمی شود، بلکه خرید مرحله نهایی این جریان است. رفتار خرید شما شامل مراحل تصمیم گیری برای خرید و سپس عمل به خرید و استفاده از محصول خریداری شده است. مراحل رفتار خرید عبارتند از: اول احساس نیاز به چیزی، دوم جست و جوی اطلاعات، سوم ارزیابی گزینه ها، مرحله چهارم تصمیم به خرید

مدیریت خرید و تدارکات

مدیریت خرید و تدارکات

خرید و تدارکات یکی از قدیمی ترین فعالیتهای سازمانها برای دستیابی به هدفهایشان است. در پروژه های پیمانکاری و طرح های سرمایه گذاری نیز خرید و تدارکات مواد اولیه، نیروی انسانی و ... بخش عمده‌ای از فعالیتهای تیم پروژه را به خود اختصاص می دهد.

 

ارزیابی دغدغه خرید از منظر روانشناسی

ارزیابی دغدغه خرید از منظر روانشناسی

کلا خرید یک مورد منفی نیست در مواقعی از سال تب آن بالا میرود؛ مثل آستانه سال نو، اول هر فصل، مناسبت های خاص مانند روز پدر و روز مادر و ... و اصلا نباید آن را اختلال رفتاری دانست.

خرید اینترنتی و انواع آن

خرید اینترنتی و انواع آن

خرید اینترنتی تجربه شیرین و لذت بخشی است، البته نه برای همه! شاید برخی از دوستان تابحال از اینترنت خرید نکرده اند و به همین دلیل این کار برایشان بسیار ترسناک به نظر برسد.

چانه زنی و مذاکره در خرید

چانه زنی و مذاکره در خرید

در دادوستد دو عامل مهم وجود دارد که چانه زنی و مذاکره نامیده می شود. اقتصاددانان و روانشناسان مفاهیم و متغیرهای مهمی ارائه می دهند که اگر با هم ترکیب شوند، بینش های قابل ملاحظه ای درباره چانه زنی و مذاکره به دست می آید. 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی