تبلیغ 1 اتیه

همکاری با افراد بی‌کفایت واقعا دشوار است، از طرفی اخراج کردن همیشه راه حلی منطقی نیست و به همین دلیل مدیران باید یاد بگیرند چگونه با این افراد کنار آمده و آن‌ها را مدیریت کنند. در نهایت، عملکرد کلی تیم به مدیر آن تیم مربوط می‌شود. در ادامه به بررسی چهار نکته درباره همین موضوع می‌پردازیم.

 

رهبران خوب باید بدانند با افراد مختلف چگونه رفتار کنند؛ حتی آن‌هایی که به هیچ وجه قابل تحمل نیستند. آن‌ها باید بتوانند افرادی را که عملکرد خوبی ندارند تشویق کنند، با همکاران آزار دهنده به خوبی کار کرده و بر کارکنان سرسخت، غلبه کنند. با وجود چنین موانعی، مدیران شغل بسیار سختی دارند.

 

۱. واضح و محکم ارتباط برقرار کنید

ارتباطات ناموثر در یک تیم، می‌تواند بسیاری از برنامه‌ها را کاملا به هم بریزد. در این حالت افراد مجبورند درباره فعالیت‌هایی که باید انجام دهند حدس بزنند و معمولا اشتباه می‌کنند. وقتی مشکلی پیش بیاید، استرس بی‌اندازه همه را فرا خواهد گرفت. در چنین شرایطی هیچ کاری به بهترین شکل پیش نمی‌رود. هرچند متاسفانه بسیاری از مدیران از این روش استفاده می‌کنند.

 

طی یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۵، از ۱۴۶۴ فرد متخصص درباره روند کاریشان سوال شد. طبق نتایج، بزرگ‌ترین مشکل روند کاری مدیران، اطلاعات ناقص بود. از جمله دیگر مشکلات بزرگ می‌توان به رهبری نامناسب و تعیین نامناسب مسئولیت‌ها اشاره کرد. رهبران باید محیطی به وجود آورند که در آن هرکس بداند دقیقا چه کاری باید انجام دهد؛ در این صورت هیچ عذری پذیرفته نخواهد بود.

 

سیستم ارتباطی‌ای به وجود بیاورید که همه بتوانند از آن استفاده کنند. درباره نحوه به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین اعضا و مشخص کردن پیشرفت صحبت کنید. به عنوان مثال، بگذارید همه بدانند پس از هر جلسه یا مکالمه کاری، باید خلاصه‌ای از موارد مورد بحث را به طور مکتوب ارائه دهند. در این حال، هرکس می‌تواند در صورت نیاز به یادداشت‌های قبلی مراجعه کنید.

 

۲. همه چیز را مستند کنید

برخی افراد همیشه دردسر ایجاد می‌کنند و به جای قبول کردن تقصیر خود، سعی می‌کنند از زیر مسئولیت‌هایشان فرار کنند. می‌توانید به مستند کردن همه موارد مهم، از به وجود آمدن چنین شرایطی جلوگیری کنید. اگر بحثی بین اعضای تیم به وجود آمد، می‌توانید با مطالعه یادداشت‌ها همه چیز را مشخص کنید.

 

اگر مشکلات به جایی برسد که لازم باشد مدیران ارشد وارد عمل شوند، تمامی مسئولیت‌ها و کار‌ها به طور کاملا مستند موجود خواهد بود. باید در این شرایط کاملا بی‌طرفانه و تنها با توجه به حقایق موجود قضاوت کنید. به خاطر داشته باشید که حفظ آرامش و گوشزد کردن اشتباهات و ارائه پیشنهاد‌ها، همیشه بهترین راه حل است.

 

۳. آرامش خود را حفظ کنید

هرکس تا میزان مشخصی تحمل دارد؛ وقتی از این خط مشخص بگذرند، دیگر نمی‌توانند تحمل کنند و منفجر می‌شوند. هرچند مدیران حرفه‌ای هیچ‌وقت نباید این خط را رد کنند. آرامش و نظم فکری، یکی از فاکتور‌های اصلی صبور و آرام بودن است.

 

پیش از هرچیز، باید بدانید چه زمانی استراحت کنید. طی تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، اختلافات بیشتر در دفاتر کار مشترک بالا می‌گیرند. در این شرایط، سریعا محل را ترک کرده و سعی کنید استرس خود را تا جای ممکن کاهش دهید. با این کار می‌تواند پیش از بحث با هر کارمند دیگری، آرامش روحی و فکری خود را به دست بیاورید.

 

یک گزینه دیگر این است که فردی برای در میان گذاشتن مشکلات داشته باشید. بهترین انتخاب، دوستی است که محل کار مشترکی با شما ندارد. موارد مختلف را با آن‌ها در میان بگذارید و برای حل مشکلات مختلف از آن‌ها راهنمایی بگیرید. این موضوع می‌تواند بسیار به شما کمک کند.

 

۴. برای انتخاب‌های سخت آماده باشید

بعد از کنار آمدن با کارمندان بی‌کفایت یا سرسخت، وسوسه می‌شوید که آن‌ها را به حال خود رها کنید. به جای وقت تلف کردن و ارائه راه حل‌های مختلف، نظاره‌گر شکست خوردن یک تیم باشید. ساده‌تر نیست؟ اما بهترین راه حل چیست؟

 

نتایج یکی از تحقیقات در این زمینه نشان می‌دهد رفتار نامناسب از یک یا چند عضو از تیم، باعث می‌شود اعضای دیگر سخت‌تر کار کرده و بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند. با اینکه این موضوع می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد، اما به این فکر کنید که در نهایت باعث بهبود عملکرد تیم می شود.

 

پیش از هر تصمیمی، وضعیت کلی سازمان را در نظر بگیرید. درباره این موضوع فکر کنید که موفقیت یک پروژه تا چه حد اهمیت بیشتری نسبت به ضرر‌های حاصل از یک کارمند بی‌کفایت مهم‌تر است. با چنین مقایسه‌ای می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید.

 

 

منبع:

امیر مهرانی

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی