تبلیغ 1 اتیه

بازاریابی برند هدف ایجاد یک احساس آشنایی در مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی با محصولات و خدمات فروش است. یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای انجام این کار محصولات تبلیغاتی است. 

 

بازاریابی برند:

محصولات تبلیغاتی مانند لیوان، قلم، درایوهای فلش و غیره هستند که نام برند شما بر روی آن حک می‌شود و در رویدادهای مختلف آن را به مشتریان فعلی و بالقوه هدیه می‌دهید تا هر بار که از آن استفاده می‌کنند. اگر محصولات تبلیغاتی شما آیتم‌های مفیدی باشند نام برند شما را به مشتریان و مشتریان آتی افشا خواهند کرد.

رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ویدئو دو ابزار دیگر بازاریابی برند هستند، اجازه دادن به مردم برای تعامل با برند یک احساس آشنایی با برند ایجاد می‌کند و باعث به وجود آمدن یک ارتباط شخصی بین برند و مشتریان می‌شود. رسانه‌های اجتماعی شما را به داخل خانه یا محل کار افراد می‌برد و مانند یک دوست با آن‌ها صحبت می‌کنید و آن‌ها احتمالا محصول و خدمات شما را با شبکه‌ای از دوستان‌شان به اشتراک می‌گذارند.


چه کسی از بازاریابی برند استفاده می کند؟
برند گذاری مفهومی فراتر از بازاریابی و فروش جین‌های طراحی‌شده‌ی «فلان برند» و محصولات دیگر را در بر می‌گیرد. برند یک شرکت معرفِ هویت بازار آن‌ها است؛ آنها چه کسانی هستند، چه کار می‌کنند، چه نوع کیفیتی را عرضه می‌نمایند، آوازه‌ی اعتبارشان چه قدر است و غیره. در نتیجه، بازاریابی برند تقریباً برای هر شرکتی مهم است. از شرکت هایی که غلات می فروشند تا شرکت هایی که تکنولوژی های جدید عرضه می‌کنند.
حتی زمانی که یک شرکت محصولی را به عنوان یک محصول عام، کلّی و بدون برند می‌فروشد (مثل پودر لباسشویی)، آن محصول عام و عمومی باز هم نام آن شرکت را بر خود دارد و بر اعتبار آن شرکت تاثیر می‌گذارد. بعد از تجربه‌ی نخست، اگر شما از این پودر لباسشویی خوشتان نیاید، قبل از خرید هر محصول «عام» دیگری از همان شرکت تردید خواهید داشت و دوباره فکر خواهید کرد. در این میان، خرده‌فروشان بزرگ مثل فروشگاه های وال مارت و تارگت، در قفسه‌های فروشگاه‌های خود دامنه‌ی وسیعی از محصولات خود را در کنار محصولاتِ برند و شناخته شده می فروشند (در آینده در مورد بازاریابی مبتنی بر خریدار صحبت خواهیم کرد).


بازاریابی برند بر روی چه گروهی از مشتریانی موثر است؟
بازاریابی برند بر تصمیمات دامنه‌ی وسیعی از مشتریان تأثیر می‌گذارد. از جمله مصرف کنندگان نهایی و شرکت ها. این بازاریابی بیش از همه برای تجارت های مکرر رو به رشد مفید است زیرا درک و فهمِ هر مشتری از یک برند تا حد زیادی بر اساس تجربه های قبلی‌اش از همان برند شکل می‌گیرد. برند شرکت برای مشتریان ارائه دهنده‌ی آگاهی و دانش فوری از آن شرکت است.


سه روش بازاریابی برند که نیازی به بودجه کلان ندارند:


1.روی محصول تمرکز کنید، نه پیام‌رسانی
رشد اصولی نیازمند خدمات یا محصولی قوی است تا مردم در مورد آن صحبت کنند و نظر مثبت داشته باشند. به جای استفاده از روش‌های جذاب برای تبلیغ برند، روی توسعه محصول تمرکز کنید. به این ترتیب ارزشی واقعی و منحصر به فرد را برای مشتریان خود فراهم خواهید کرد. داشتن ذهن کمال‌گرا در این مرحله،‌ منجر به خلق محصول یا خدمتی خواهد شد که به آن افتخار کنید. ضمن اینکه کاربران نیز در مورد آن نظر مثبت خواهند داشت و آن را به دیگران توصیه خواهند کرد. معمولاً صرف هزینه آسان‌تر از صرف زمان است اما در هر صورت میزان تلاشی که برای طراحی و ساخت محصول شده است نتیجه نهایی را مشخص می‌کند.


۲.ترویج برند توسط گروه کاربران/مصرف‌کنندگان
برای رشد اساسی برند، باید گروهی از کاربران/مصرف‌کنندگان را به معرفی و حمایت در گروه‌های اجتماعی ترغیب کرد. این افراد، مطالبی را در مورد برند منتشر می‌کنند و آن را به گوش مخاطبان بیشتری می‌رسانند. صدای آنها رساتر، قدرتمندتر و قابل اعتمادتر خواهد بود.


3.اشتراک‌گذاری را برای کاربران آسان کنید
با توجه به اینکه همه کاربران نظر مثبت یا حمایت خود را در قالب نوشته اعلام نمی‌کنند، می‌توانید گزینه اشتراک‌گذاری در گروه‌های اجتماعی را برای آنها در نظر بگیرید. این کار را تا حد ممکن برای آنها آسان کنید، تمام موانع را ببینید و برطرف کنید. برای مثال می‌توانید نقل قول‌ها، نظرات مثبت و مطالبی که دیگران در مورد محصول شما نوشته‌اند را در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی مرتبط با برند خود انعکاس دهید. در این حالت تنها کاری که آنها باید انجام دهند انتخاب گزینه‌های اشتراک‌گذاری است.

 


منابع:

" مقاله پژوهشی رابطه بین برند و مصرف کننده "، نویسندگان: مطهری نژاد، صمدی، طولابی، پوراشرف 
هزار و یک بوم
لرن مارکتینگ
آی بازاریابی

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث مدیریت بازاریابی، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی