تبلیغ 1 اتیه

این موضوع آن قدر ساده است که اغلب فراموش می‌شود، اما نشانه یک فروشنده حرفه ای، آمادگی کامل و مرور تمام جزییات قبل از هر جلسه است بهترین فروشندگان آن هایی هستند که به طور مرتب مطالبی را که قرار است بگویند و جزییات مربوط به محصول را، قبل از هر جلسه با مشتری، مرور و بررسی کرده و پیش خود تکرار می‌کنند.

 

 

1- خودتان را بشناسید
علایق، مهارت ها و توانایی های خود را بشناسید حفظ کار و کسب فعلی بهتر ازخلق یک شغل جدید است بنابراین باید از خود گذشتگی کنید نقش اساسی شما در ایفای وظایفی چون بازاریابی، فروش و سرپرستی کارکنان است که شما در همه اینها به تنهایی موفق نیستید بنابراین باید بدانید که کدام بخش را می توانید به تنهایی اداره کنید و در کدام بخش به کمک احتیاج دارید به همین خاطر است که باید با دیدی بی طرفانه به تمام نقاط قوت وضعف خود دقت کنید.


2- ایجاد روابط دوستانه
برقراری روابط دوستانه بسیار تکنیکی به نظر می رسد و در عین حال قلب تپنده ی ایجاد موفقیت در روابط انسانی است. پیدا کردن یک احساس و مورد مشترک، سرآغاز ایجاد روابط با مشتری است. می توان نام آن را باز کردن پنجره ی ارتباط گذاشت که نیازمند توجه فرد فروشنده به چیز های فیزیکی مثل جواهرات، لباس و یا حتی مدل گوشی که شخص مقابل دارد می باشد. فروشنده با نظر دادن در مورد چیز از طریق طرح سوال با نقطه نظرات خریدار آشنا شده و ارتباط بیشتری با او ایجاد می کند.


 3- با ایجاد ارزش بفروشید
فروش برف به اسکیمو ها شاید به قصد تعریف و تمجید از توانایی یک فرد در فروش مورد استفاده قرار گیرد اما در حقیقت این عملی است که یک فروشنده باید از آن اجتناب کند. این عمل به طور ریشه ای فروشنده را غیر صادق و ریاکار جلوه می دهد. فروش محصولات یا سرویس هایی که در ذات خود قابل استفاده و پرکاربرد نیستند ممکن است فروش کوتاه مدت فروشنده را افزایش دهند اما در دراز مدت اگر نتواند ارزشی برای خریدار ایجاد نماید شکست می خورد. یک فروشنده ی مجرب نه تنها این اصول را میداند که آن ها را در عمل به کار می بندد.


4- دیدگاه های مشتریان را به چالش بکشید
اگر شخصی به فروشنده بگوید که به دنبال خرید یک خانه ی ارزان قیمت است چرا که تاسیسات هر خانه ای بعد ار گذشت چند ماه خراب میشود، فروشنده باید دیدگاه او را به چالش بکشد. فروشنده باید بگوید که لوله های خانه های ارزان قیمت به علت پایین بودن کیفیت زودتر خراب شده و تاسیسات ساختمان را خراب می کند. آن چیزی که مشتری در واقع می خواهد خانه ای است که خراب نشود و این سخن فروشنده نظر او را برای خرید خانه ی ارزان قیمت تغییر می دهد.


5- صادق باشید
تمامی مشتریان ادراک کافی جهت فهم این نکته را دارند که چه هنگام فروشنده با آن ها صادق است. اگر آن ها احساس کنند که میتوانند به شما اعتماد کنند، با احتمال بیشتری محصولات را خریداری مینمایند.


 6- فروش جانبی
فروشندگان بزرگ همیشه درصدد افزایش فروش هستند. آن ها این کار را از طریق فروش جانبی محصولات به مشتریانی که کالا یا خدمت مورد نیاز خود را انتخاب کرده اند انجام میدهند. مثلا میتوان به تشک برای تخت، کیف پول برای لباس و یا کمر بند برای شلوار اشاره کرد. فروش لوازم جانبی کار یک فروشنده ی موفق است.


7- از موفقیت ها وشکست های خود درس بگیرید
یک فروشنده ی موفق بودن کار آموزشی همیشگی می طلبد. چرا؟ چون فروشندگان موفق و بزرگ دانشجویان رفتار شناسی هستند. آن ها می خواهند بدانند که چرا یک خریدار محصولی را میخرد اما دیگری را انتخاب نمی کند. این فروشندگان به هر مشتری به عنوان یک موقعیت یادگیری نگاه می کنند.


 8- پشتکار فراوان داشته باشید
فروشندگی مانند هر کار دیگری پشتکار فراوان می طلبد. باید به مشتری نشان دهید که به انتخاب آن ها توجه می کنید و خواستار کمک کردن آن ها هستید.


 9- به روانشناسی مشتری اهمیت دهید
فروشندگان موفق بر روی شخصیت شناسی مشتریان تمرکز مینمایند و با توجه به تفاوت های رفتاری آن ها ترفند های فروش خود را تغییر می دهند. به طور مثال فروش به افراد درون گرا ترفند های متفاوتی نسبت به فروش به افراد برون گرا دارد. توجه کنید که چگونه شخصیت های مختلف عکس العمل های مختلفی در برابر ترفند های فروش دارند و با توجه به آن شگرد های فروش را تغییر دهید.


10-  با بی چارگی و جان سختی در برابر مشتری رفتار نکنید
مهم نیست چه مقدار زیاد و با انگیزه ی فراوان قصد فروش محصول به مشتری را دارید، آن چه که اهمیت دارد این است که نباید به نحوی عمل کنید که مشتری در یابد به دنبال کسب سود مالی هستید. به یاد داشته باشید که شما در صدد این هستید که محصولی را به مشتری بفروشید که زندگی و وضعیت او را بهبود بخشد و این مهم باید در رفتار شما با مشتری دیده شود. مشتری باید احساس کند که شما به دنبال کمک او هستید و این خصوصیات یک فرد موفق در امر فروشندگی می باشد.


11- از حرفه ای ها درس بگیرید
برای تسلط یافتن در مهارتهای اداره یک کسب و کار ،نیازمند تجربه بسیاری هستید


12- در هنگام نیاز کمک بگیرید
مشارکت و مساعدت از محیط خارج می تواند قدم بزرگی برای شروع باشد؛ برای کمک گرفتن از دیگران مغرور نباشید.


13- همیشه برنامه ریزی قبلی داشته باشید
پیش از ملاقات با مشتری، هدف هایتان را از این دیدار مشخص کنید. چیزهایی را که امیدوارید در این دیدار به دست آورید به تفکیک بنویسید. پس از ملاقات هم فورا هر چه را که بیان شده است یادداشت کنید. به حافظه تان اطمینان نداشته باشید؛ چینی ها ضرب المثلی دارند که می گوید: «دوام کم رنگ ترین مرکب، بیش تر از بهترین حافظه هاست.»

 


منبع:
مدیریار
ویستا
یادآپ
مدیریت فروش

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث مدیریت فروش، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی