تبلیغ 1 اتیه

هر نوع فروش کالا یا خدمت به مصرف کننده نهایی (به جای فروش به کارخانه یا تامین کننده یا عمده فروش) خرده فروشی نامیده می‌شود.

 

 

هر نوع فروش کالا یا خدمت به مصرف کننده نهایی، توسط تولیدکننده یا هر سازمان واسط، مستقل از نوع کالا یا خدمت (خوراکی، پوشاک، تندمصرف، بادوام، محتوای دیجیتال و …) و کانال عرضه (دیجیتال یا فیزیکی، انفرادی یا سازمان یافته) خرده فروشی نامیده می‌شود.
امروزه، گسترش تجارت الکترونیک و دسترس مردم به اینترنت باعث شده است که موج جدیدی از خرده فروشی هم در فضای آنلاین ایجاد شود. به خرده فروشی در فضای آنلاین، خرده فروشی الکترونیک یا E-Tailing گفته می‌شود.
خرده فروشی به معنای فروش کالا به کاربران نهایی، نه برای فروش مجدد،‌ بلکه برای استفاده و مصرف توسط خریدار است. خرده فروشی شامل فروش مستقیم از یک نقطه‌ی خرید به یک مشتری است که قصد استفاده از محصول را دارد. نقطه‌ی خرید می‌تواند یک فروشگاه خرده فروشی، یک فروشگاه اینترنتی،‌ یک کاتالوگ یا حتی یک تلفن همراه باشد. تولیدکنندگان مقادیر بالایی از محصولات را به خرده فروشان می‌فروشند و خرده فروشان تلاش می‌کنند تا این مقادیر را به مشتریان خود عرضه کنند.


زنجیره‌ی تأمین خرده فروشی شامل تولیدکنندگان،‌ عمده‌فروشان،‌ خرده فروشان و مشتری (کاربر نهایی) است. عمده‌فروش مستقیما با تولیدکننده در ارتباط است،‌ در حالی که خرده‌ فروش با عمده فروش و نه تولیدکننده ارتباط دارد.


نقش‌های کلیدی در یک زنجیره‌ی تأمین خرده فروشی کلی به شرح زیر است:

  • تولیدکنندگان: کالاها را تولید می‌کنند،‌ از ماشین‌آلات، مواد خام و نیروی انسانی استفاده می‌کنند.
  • عمده‌فروشان: کالاهای نهایی را از تولیدکنندگان می‌خرند و آنها را در حجم بالا به خرده فروشان می‌فروشند.
  • خرده فروشان: کالاها را در حجم پایین با قیمت بالاتر و قاعدتا به قیمت پیشنهادی تولیدکنندگان برای خرده فروشی، به کاربر نهایی می‌فروشند.
  • مصرف‌کننده: کاربر نهایی است که کالاها را برای استفاده‌ی شخصی از خرده فروش تهیه می‌کند.

با این حال، استثنائاتی برای این زنجیره‌ی تأمین خرده فروشی کلی وجود دارند. بعضی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خرده‌ فروشی جهان مانند والمارت (Walmart) و آمازون (Amazon) به قدر کافی بزرگ هستند که بدون نیاز به یک عمده‌فروش به عنوان واسطه، مستقیما با تولیدکنندگان سروکار داشته باشند.


 دوازده درس مهم در خرده فروشی
یشتر خرده فروشان را می توان به دو دسته تقسیم کرد: آنهایی که در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند و آنها که تغییرات را می پذیرند. برترین خرده فروشان در دسته دوم جای دارند. آنها نه تنها تغییرات را می پذیرند، بلکه برای روبرو شدن و پاسخ دادن به تغییرات کاملاً آماده هستند. اگر شما 12 مورد کــــــاربردی کسب و کار خرده فروشی را به کار ببرید، کارهایتان را ساده تر، سودتان را چند برابر و احتمال موفقیت خود را افزون تر خواهید کرد. این درسها براساس سالها تحقیق و تجربه عملی صدها خرده فروش کوچک و متوسط در تمامی نقاط جهان است که به درجات بالایی از موفقیت بی سابقه رسیده اند.

 

  1. خودتان را بشناسید.
  2. برنامه روبه جلو داشته باشید.
  3. صنعت خود را بشناسید.
  4. مشتریان خود را درک کنید.
  5. سوابق مــــالی خوب را حفظ کنید.
  6. نقدینگی خود را مدیریت کنید.
  7. دارائی‌های خود را کنترل کنید.
  8. روشهای مدیریت سالم را به کار ببرید.
  9. تصویر و ذهنیت ممتاز خود را توسعه دهید.
  10. برای درک کامل طبیعت خرده فروشی خرید و برای سود قیمت گذاری کنید.
  11. از حرفه ای ها درس بگیرید.
  12. درهنگام نیاز کمک بخواهید.

 


منبع:
چطور
متمم
سبز افزار آریا

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث مدیریت فروش، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی