تبلیغ 1 اتیه

امروزه تحقیقات بازار یکی از اقدامات مهم در حوزه‌ی بازاریابی تحلیلی به شمار می‌آید. منظور از بازاریابی تحلیلی آن است که فرآیند بازاریابی بر اساس تحلیل مجموعه‌ای از داده‌‌ها انجام می‌گیرد. این داده‌‌ها در مراحل قبل از شروع بازاریابی، در قالب فعالیت‌های تحقیقاتی درباره‌ی نوع بازار، نوع مخاطب، تحلیل نگاه مخاطبان و… انجام می‌گیرد که ممکن است شامل فعالیت‌های میدانی هم شود.

 

 

شرکت های تحقیقات بازار، فرصت های بازاریابی را در اختیار شرکت ها و سازمان ها قرار می دهند و این فرصت، روند بازار، تقسیم بندی بازار، تجزیه و تحلیل SWOT  و اثربخشی بازاریابی را نیز لحاظ می کند. اما مسئله مهمی که در سال های اخیر اتفاق افتاده، دگرگونی ساختار کسب وکارها و افزایش حداکثری رقابت میان شرکت هاست. ناتوانی دولت ها در ایجاد اشتغال دولتی سبب شده بخش خصوصی بیش از هر زمان دیگری با کثرت بنگاه های اقتصادی و تجاری روبه رو شود.


چرا به تحقیقات بازاریابی تحلیلی نیاز دارید؟
فضای بازار ایران و آینده دیگر توانایی هزینه برای تحقیقات بازار به شکل سنتی را ندارد.
از سوی دیگر، روندهای جدیدی که اخیرا تحت عنوان تحقیقات بازار موبایلی بر ادبیات صنعت تحقیقات بازار کشورمان حاکم شده، خطاهای بسیاری دارد. تحقیقات بازاریابی تحلیلی، سنجشی صحیح از برنامه ریزی خرده فروشی و عمده فروشی را در اختیار شما قرار می دهد. به جرأت می توانم بگویم که امروزه کسب وکارهای صاحب نام خارجی هم برای حضور بهتر در بازار کشورمان به این رویکرد نیاز دارند. در این سرویس تحقیقات بازار، ریسک هزینه و زمان شما در هر فعالیتی که باشید، به شدت پایین می آید و اگر صاحب استارتاپ هستید، این نوع تحقیقات بازار بیشترین اثربخشی را برای شما خواهد داشت.


بیگ والت: بازاریابی تحلیلی، ارزیابی اطلاعات حاصل از کمپین های بازاریابی از طریق کانال های مختلف مانند ایمیل یا رسانه های اجتماعی است. به عبارت ساده، به شما امکان می دهد که کمپین های خود را خوب (یا بد) انجام دهید. مسلماً با این آمار، می توانید برای بهبود کارهای خود کارهای انجام دهید.


بازاریابی تحلیلی اطلاعاتی ارائه می دهد که کسب و کار در هر صنعت می تواند از آن به نفع خود استفاده کند. اصلا مهم نیست اگر شما در حال تلاش برای افزایش آگاهی از برندی یا برندخود باشید، به هر حال بازاریابی تحلیلی می تواند در این باره به شما کمک کند. اکثر شرکت هایی که لیست های ایمیل یا خبرنامه ها را ارائه می دهند، اطلاعات مربوط به مصرف کنندگان خود را جمع آوری می کنند و پایگاه های بزرگ را ایجاد می کنند. سپس از این پایگاه داده ها هنگام تصمیم گیری در مورد تصمیم گیری های تجاری و.. به عنوان اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند.

 


منبع:
فرا محتوا
فرصت امروز
بیگ والت

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث مدیریت بازاریابی، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی