تبلیغ 1 اتیه

در روز چند ایده‌ی کسب و کاری به ذهن‌تان خطور می‌کند؟ کارآفرینان معمولا وقتی از خواب بیدار می‌شوند چند ایده‌ی جدید دارند. آن‌ها در طول روز به ایده‌های‌شان علاقه‌مند می‌شوند. در نهایت شب که به رختخواب باز می‌گردند نقشه می‌کشند تا از فردا ایده‌شان را اجرایی کنند و … شکست بخورند.

 

 در نهایت شب که به رختخواب باز می‌گردند نقشه می‌کشند تا از فردا ایده‌شان را اجرایی کنند و … شکست بخورند! شادی و هیجانی که هنگام یافتن ایده‌ای جدید به سراغ کارآفرینان می‌آید یکی از مهم ترین عوامل شکست آن‌هاست. کارآفرینان با تجربه می‌دانند که هر ایده‌ای ارزش دنبال کردن ندارد. آن‌ها عاشق ایده‌هایی می شوند که از جنس فرصت هستند. و یک فرصت چه زمانی ارزش دارد؟ وقتی که بشود به سودآور بودن آن امید داشت.


کارآفرینی کسب و کار صرفا کارآفرینی اعمال شده در کسب و کار است، و کسی که کارآفرینی را در یک کسب و کار اعمال می‌کند کارآفرین نامیده می‌شود. جوزف شامپیتر کارآفرین را به عنوان فردی تعریف می‌کند که ترکیب‌های جدید ابزار تولید را می‌آفریند و پیاده‌سازی می‌کند. او معتقد است کارآفرینی برای توسعه‌ی اقتصادی نقشی اساسی دارد. به نحو مشابه، پیتر اف. دراکر همچنین ابتکار و کارآفرینی را برای ارتقاء رفاه در یک جامعه بسیار مهم قلمداد می‌کند. او پیشنهاد می‌دهد که مدیران می‌بایست ابتکار و کارآفرینی را به یک فعالیت جاری در کار خود و در کار سازمان‌شان تبدیل کنند. از این نوع کارآفرینی اعمال شده در حیطه‌ی سازمان‌های موجود گاها با عنوان کارآفرینی سازمانی(intrapreneurship) یاد می‌شود.


کارآفرینی موفق اغلب با ویژگی‌های فردی خاصی مرتبط است. ویژگی‌های محیط اقتصادی که در آن یک کارآفرین فعالیت می‌کند نیز اثر بزرگی بر توسعه و موفقیت کارآفرینی دارد. ویژگی‌های فردی مرتبط با کارآفرینان موفق شامل رویکرد نوآورانه، اراده و انرژی برای ایستادگی کردن در برابر مشکلات، و دستیابی به چشم‌اندازی از دستاوردهای موردنظر می‌شود.
کسب و کار به معنی خرید و فروش و تجارت آمده است. در واژه نامه‌ی لانگ من، کسب و کار به فعالیت پول در آوردن و تجارتی که از آن پول حاصل شود، گفته می‌شود.به زبان ساده، کسب و کار عبارت است از حالتی از مشغولیت و به طور عام، شامل فعالیت‌هایی است که تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش آنها را به منظور کسب سود، در بر می‌گیرد.


فرق کارآفرینان با افراد دیگر چیست؟ شاید بگویید که آن‌ها خیلی کار می‌کنند. درست است. اما مهم‌ترین وجه تمایز کارآفرینان در ویژگی های شخصیتی‌شان است. کارآفرینان ویژگی‌هایی دارند. خلاق، جسور، ریسک پذیر و خیلی چیزهای دیگر. اما علاوه بر این‌ها آن‌ها با خودشان صادق هستند. وقتی که ایده‌ای ارزش دنبال کردن را ندارد هرچند که به آن علاقه‌مند باشند، آن را کنار می‌گذارند و به راه‌شان ادامه می‌دهند.


کسب و کار با خرید و فروش کالاها، تولید کالاها یا عرضه ی خدمات، به منظور به دست آوردن سود، سر و کار دارد.  با توجه به تعاریف یاد شده، ویژگیهای کسب و کار، عبارتند از:
۱. فروش یا انتقال کالاها و خدمات برای کسب ارزش
۲. معامله ی کالاها و خدمات
۳. تکرا رمعاملات
۴. انگیزه ی سود (مهمترین و قدرتمندترین محرک اداره ی امور کسب و کار)
۵. فعالیت توأم با ریسک، کسب و کار، همیشه بر آینده متمرکز است و عدم اطمینان، ویژگی آینده است. از این رو، همواره کسب و کار توأم با ریسک است.

 

 

منابع:
بازده
خلاقیت
مرکز کارآفرینی

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث مدیریت کسب و کار آفرینی، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی