تبلیغ 1 اتیه

عقابی بر بلندترین شاخه درختی نشسته بود و کاری انجام نمی‌داد. خرگوشی از آن حوالی رد میشد. وقتی عقاب را دید گفت: به نظرت من هم می‌توانم مثل تو بنشینم و کاری انجام ندهم؟عقاب در جواب گفت: البته که می‌توانی. چرا که نه! خرگوش هم زیر سایه همان درخت دراز کشید و پس از مدتی به خواب رفت.

 

روباهی از آن حوالی رد می‌شد و وقتی خرگوش را در خواب دید، فرصت را مغتنم شمرد، پرید و خرگوش را شکار کرد و خورد.
داستان نتیجه‌گیری می‌کند که اگر میخواهی استراحت کنی و کاری انجام ندهی باید آن بالا، بالاها نشسته باشی. هدف اصلی داستان بیان سلسله مراتب سازمانی در یک سازمان یا شرکت است.
عقاب اشاره به بالاترین رده یک سازمان دارد. مدیریت عالی سازمان که کارکنان رده پایین اغلب او را ساکت، متفکر و آرام نشسته بر صندلی ریاست در دفتر کارش می‌بینند و خرگوش اشاره به پایین‌ترین سطح سازمانی یعنی کارکنان دارد که کارهای سازمان را انجام می‌دهند و در تصمیم‌گیری‌های سازمانی نقش اساسی ندارند و از آن‌ها خواسته می‌شود که طبق برنامه کارهایشان را انجام دهند.همیشه کارکنان رده پایین حسرت مدیران را می‌خورند و اینکه آن‌ها باید مرتب کار کنند و مدیران می‌توانند با آرامش در دفتر کارشان نشسته و از امکانات بیشتری برخوردار باشند. اگر می‌خواهید مانند افراد ساده‌لوح فقط ظاهر قضیه را نگاه کنید همان بلایی سرتان خواهد آمد که برای خرگوش داستان اتفاق افتاد. اگر می‌خواهید از امکانات و شرایط بهتر مدیران برخوردار باشید باید تلاش کنید، خوب فکر کنید و قابلیت‌های خودتان را بالا ببرید تا بتوانید وارد حیطه مدیران شوید.
در یک سازمان کارکنان رده پایین کارهایی را انجام می‌دهند که مدیران برایشان برنامه‌ریزی می‌کنند. اما مدیران وظیفه مهمتری دارند. آن‌ها تصمیم‌های مهم سازمانی را می‌گیرند، تصمیم‌هایی که به حفظ، بقا و رشد سازمان کمک می‌کنند. این تصمیم‌ها آینده شرکت و کارکنان را تعیین می‌کنند. بنابراین اگر آن‌ها را نشسته در دفتر کارشان یا در حین برگزاری جلسات مکرر می‌بینید، بدانید آن‌ها با مسائلی به مراتب سخت‌تر از کار شما رو‌به‌رو هستند و اگر می‌خواهید مانند آن‌ها باشد باید پله های ترقی را یکی‌یکی طی کنید.

 

منبع: وی پی بی

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی