تبلیغ 1 اتیه

هر کسب و کارى نیازمند انواع مختلف امور مالى است یک تجارت موفق از سرمایه کافى نشات مى‌گیرد. در اینجا چالش هاى زیادى وجود دارد، اما منابع زیادى نیز براى کمک شما در دسترس است.

 

حسابدارى و امور مالى کلى: آشنایی با امور مالی یکی از کلیدی ترین رمزهای موفقیت یک کارآفرین است و این امر علاوه بر آشنایی تخصصی و فنی کارآفرین به هوش و ذکاوت شخص کارآفرین و آشنایی او با مسائل بازار نیز مرتبط می باشد یک کارآفرین تنها با یک تفکر سیستمی می تواند به اهداف بلند مدت خود دست یابد بنابراین کارآفرین علاوه بر اطلاعات مالی باید تمام اطلاعاتی را که در سایر اجزای تجارت وجود دارند ازقبیل بازاریابی،توزیع،تولید و مدیریت را کنار هم گذاشته و صمیم مناسب را اتخاض نمایند.


منابع زیادى براى جمع‌آورى سرمایه وجود دارد. باید توجه داشته باشیم که قبل از تصمیم‌گیرى، تمامى منابع ممکن را جستجو کنیم:
- پس‌اندازهاى شخصى 
- دوستان و افراد خانواده 
- بانکها و مؤسسات اعتبارى 

 

وظایف کارآفرین در مدیریت کسب و کار:

      بیشتر بخوانید:

 


1) شرح وظایف شغلی: کارآفرین باید با آماده کردن شرح وظایف شغلی نقش کارمندان را مشخص کند. شرح وظایف شغلی جزئیات کاری که اجرا می شود و مهارت ها و شرایط ویژه را که متضمن اجرای کار است مشخص می کند، شرح وظایف شغلی باید حاوی اطلاعاتی درباره ی  خلاصه ای از مشاعل، مهارت ها یا تجارت لازم، خلاصه ای از وظایف و مسئولیت ها، توانایی افراد و استانداردهای اجرایی باشد. شرح وظایف شغلی برای داوطلبان استخدام مشخص می کند که چه انتظاراتی از آنها دارند. 


2) تفویض اختیار: با توجه به این واقعیت که هیچ کس بهتر از کارآفرین، یا مدیرعامل، اصول اولیه ی کسب و کار را درک نمی کند، بنابراین کارآفرینان باید تا حد امکان تمام تصمیمات هم را خود اتخاذ نمایند، و تسلط کامل بر افرادی که تصمیمات مالی بیش از مبلغی معین را به عهده دارند داشته باشد، شرکت هر چه بزرگتر شود، تصمیماتی که برعهده ی کارآفرینان است بیشتر می شود هر چند که کارآفرین در امور جزئی چون تعیین کاغذهایی که شرکت می خرد دخالت ندارد، ولی به طور قطع باید از قیمت و توانایی رایانه ای که قرار است خریداری شود آگاه باشد. 


3) نقش هیأت مدیره و مشاوران: کارآفرینان و یا مدیرعامل در مدیر کسب و کار ممکن است به ضرورت وجود هیأت مدیره یا هیأت مشاوران در سازمان خود اذعان نماید.


4) بازاریابی: یکی از مهمترین نقش های کارآفرینان ترکیب دانش فنی و تکنولوژی یا نیازهای بازار است. 

 

تعریف بازار:

کلمه بازار تداعی کننده خیابان شلوغ و مملو از خریداران و فروشندگان است. اما به صورت دقیق­تر بازار عبارت است از هر مکانی که خریداران واقعی و بالقوه یک محصول وجود داشته باشد.

 

تعریف بازاریابی:

عبارت است از فعالیتی انسانی به منظور تأمین نیازهای خریداران از طریق فرایند مبادله است.

 

رابطه کارآفرینی و بازاریابی: آنچه که کارآفرینان را از دانشمندان و مخترعین جدا می­ سازد، توجه و تمرکز شدید آنها به بازار و نیازهای آن است که این مهم جز در سایه داشتن مهارت و دانش شناخت بازار و مدیریت بازار امکان­پذیر نخواهد بود. 

 

 

منبع:

"مقاله پژوهشی راهی برای راه اندازی کسب وکارهای کوچک و متوسط"، نویسندگان: کوزه چیان، احسانی، عظیم زاده

 

   جهت ارتقای دانش مالی خود کلیک نمایید:                                                                                                                                                      

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی