تبلیغ 1 اتیه

طرح کسب و کار سندى مکتوب است که جزئیات کسب و کار پیشنهادى را مشخص می کند این سند باید ضمن تشریح موقعیت کنونى ، نیازها ، انتظارات و نتایج پیش بینى شده را شرح دهد و کلیه جوانب آن را ارزیابى کند. 


اجزاى یک طرح کسب و کار:
1-اهداف کلى 
2-مشخصات مجرى طرح و همکاران 
3-تعریف و توصیف کسب و کار 
4-تحلیل استراتژى بازار 
5-تحلیل مالى 
6-خلاصه 


طرح هم براى صاحب آن و هم براى حمایت کنندگان مالى آن، به دلایل زیر لازم است:
1- مهم آن است که مالک درباره هدف خود از کسب و کار و منابعى که براى آن نیاز دارد به دقت فکر کند. این موضوع در برآورد میزان سرمایه مورد نیاز، به وى کمک خواهد کرد.


2- بعید به نظر می رسد که مالک کسب و کار، براى راه اندازى آن سرمایه کافى داشته باشد. حمایت کنندگان مالى بانکها یا سرمایه گذاران ریسکى باید متقاعد شوند که سرمایه گذارى در کسب و کار جدید، منطقى و درست است.


3- فرض بر این است که اگر کسب و کار ایده خوبى نداشته باشد، هم براى صاحب آن و هم براى حمایت کنندگان مالى آن، باید این موضوع را در مرحله برنامه ریزى و قبل از هدر رفتن مقدار زیادى از زمان و هزینه بررسی نمایند.

           
اندیشه (ایده) کسب و کار: (Idea To Business)
شروع کسب و کار یکى از جالبترین عملکردهایى است که یک فرد می تواند داشته باشد. بیش از ده میلیون نفر هر ساله کسب و کارى را آغاز می کنند و در نتیجه بیش از سه میلیون کسب و کار کوچک هر ساله ایجاد می شود. کارآفرینى مزایاى متعددى دارد و در نتیجه رقابت در این حیطه نیز بسیار است. درک ابعاد این رقابت و طرح کسب و کار دقیق و کارا میتواند منجر به شروع یک کسب و کار موفق شود. آیا عملکرد شما ازین مراحل تبعیت میکند؟ سعى کنید آنچه را که دیگران انجام میدهند، بررسى کنید تا به چگونگى شروع کار پى ببرید.

 

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی